Yaşam

Roller Coaster Döngüleri Neden Tam Bir Çember Oluşturmuyor?

Hız trenleri için dairesel döngülerin kullanımı yıllar önce denenmiş ancak daha sonra reddedilmiştir. Bunun yerine günümüzde hala tercih edilen şekliyle genel olarak, “ters bir gözyaşı damlasına”benzer bir yapı oluşturmaya başladı.

Yıllar önce, ilk hızlı trenler aslında tam bir dairesel döngüye sahipti. Ancak bu durum hızlı trene binenlerin canının yanmasına, eğlencenin eziyete dönüşmesine neden oldu. Günümüzde yaygın olarak kullanılan ters gözyaşı daha az ağır G kuvvetive bu nedenle trenler acı verici olmaktan çok eğlenceli hale gelir.

Dairesel döngüler daha önce hızlı trenlerde denenmişti

Coney Island’daki dairesel döngü hız treni Flip Flap Demiryolu.

1840’ların ve 1900’lerin başlarındaki hız trenleri, başlangıçta tamamen dairesel döngülerden oluşuyordu. Yani, biniciler tamamen düz bir daire içinde hareket ettikten sonra hemen bir virajla karşılaştılar. Trenin bu kadar hızlı yana yatmasının bir sonucu oldu: aşırı G kuvveti.Coney Island, Kuzey Amerika’daki ilk dairesel döngü hızlı treni Flip Flap Demiryolubir kişiye 14 G’ye kadar kuvvet uygulayabilir.

Çok özel donanıma ve kısa süreli eğitimlere sahip savaş pilotları için 10 G kuvvete kadar dayanabileceklerini de belirtelim.Durum böyle olunca, 14G aslında sivil bir kuvvete kıyasla çok daha güçlü bir kuvvettir.

Bunu açıklayacak olursak; Aslında hızlı trenlerin dairesel bir döngü izlemesi, araçların dairenin dibine geldiklerinde çok hızlı, yukarıya geldiğinde ise yavaşlamaları anlamına geliyor.

Trenin aşağıdan yukarıya doğru yaptığı hızlı yokuşlar, biniciler üzerinde çok merkezkaç kuvveti oluşturdu ve bu kuvvet, binicileri tam anlamıyla koltuklarına yapıştırdı. Biniciler, merkezkaç kuvvetinden kaynaklanan yüksek basınç nedeniyle koltuklarında birden fazla zaman geçirirler. acı çekiyorduveya Yaralandı.

Bunun dışında zirvedeki yavaşlama merkezkaç kuvvetinin azalmasına ve yerçekimi kuvvetinin artmasına neden oldu. Bu faktörlerin ortaya çıkması, biniciler üzerindeki baskıyı azaltabilir ve çoğu zaman tren doğrudan tepedeyken. oturdukları yerden düşmelerine neden oldu.

Sürmek için değil, izlemek için para ödeniyor

Dairesel döngülere sahip hızlı trenlere binmek, biniciler için çok tehlikeli ve acı verici olduğundan, birçoğu trene binmek için değil, sadece binicileri izlemek için para ödemeye başladı. Hatta yıllardır başarılı olamayan birçok dairesel hızlı tren de kademeli olarak kapandı.

İlk dairesel olmayan hızlı trenin inşaatı

Coney Adası’na inen ilk dairesel olmayan hız treni Loop the Loop.

Edwin Prescott, 1901’de Coney Island’da Döngü Döngüsü o inşa etti. Bu tren diğerlerinden farklı olarak günümüzde de yaygın olarak kullanılmaktadır. “ters gözyaşı” şeklinde yapılmıştır. Ancak yine de insanlar bu trenlere binmek konusunda oldukça isteksiz olduklarından, trendeki diğer insanları seyretmekle yetindiler.

Dikey çıkışlı hız trenleri ise 1976’da Six Flags Magic Mountain’da açıldı. Büyük Amerikan Devrimi tasarımına kadar hiç kullanılmadı. Dikey roller coaster’lar da o dönemde çok ilgi gördü ve birçok şirket hızla bu dikey döngü ile roller coaster’ları kullanmaya başladı.

22 Haziran 2013 tarihinde Six Flags Sihirli Dağaçıldığı sırada dünyanın en yüksek seviyesi. 160 fit (49 m)döngü ile çelik fırlatma treni Tam gaz tanıttı. 2016 itibariyle, en büyük dikey döngü, Çin’in Shaanxi kentindeki Lewa Adventure’da Mack Rides tarafından inşa edilen bir roller coaster’dır. Flash’ta (61 m)var.

Land of Legends Türkiye’de yer alan Hyper Coaster.

Roller coaster rekoru aynı zamanda Antalya rekoru. “Efsaneler Ülkesi”2018’de tema parkında inşa edildi ve Lewa Adventure’daki Flash ile aynı Hiper Coaster (62m)ile de paylaşılmaktadır.

haber-uzunkopru.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort