Yaşam

İntiharlar, İstismarlar ve Daha Fazlası: Milyonlarca Hayranı Olan K-Pop Türünün Perde Arkasında Neler Oluyor?

K-pop türünün dünya çapında milyonlarca hayranı var. Bu bölümdeki sanatçılar, şirketlerle birlikte gerçekten itibarlarına katkıda bulunuyorlar. Ama her şeyin bir bedeli var! K-pop endüstrisinin perde arkasındaki insan sömürüsünü ve intiharlarını biliyor muydunuz? Öğrenince kanın donacak… İşte böyle!?

Kaynak: Los Angeles Times, Çağlar Barlas, CBS News

Takdir edeceğiniz üzere K-pop müzik türü son zamanlarda müzik listelerini alt üst etmekle kalmadı, her yaştan milyonlarca insanı etkilemeye devam ediyor.

BTS, Blackpink ve daha fazlası…

K-pop kültürü, Batı eğlence endüstrisini yönlendiriyor ve ‘Koreli idollere’ olan ilgiyi artırıyor.

Ama her şeyin bir bedeli vardır. Milyonlarca hayranı olan K-pop türünün arkasında neler oluyor?

Bu müzik türünü ve sektörünü yakından takip edenler, ‘Kore idolleri’ diyebileceğimiz bu müzisyenlerin geçmişlerinde zor bir hayat yaşadıklarını ve bugün de yaşamaya devam ettikleri konusunda hemfikirdirler.

Birçok magazin kaynağına göre, K-pop endüstrisine katılmak isteyenler herhangi bir eğitim almadan doğrudan son derece acımasız seçmelere katılıyor.

Seçmeleri geçen adaylarla doğrudan sözleşme yapılır ve sözleşmeler iki ila on yıl arasında değişebilir. Bu adaylar, seçmeleri kazandıktan sonra ‘stajyer’ statüsü kazanırlar ve sabah 4’ten gece yarısına kadar süren programlara katılırlar.

Normal bir K-pop endüstrisi stajyerinin hayatı dans pratiği, vokal dersleri ve Kore dili dersleriyle doludur.

Bunlara ek olarak bu kişilerin uyması gereken bazı hoşluk kriterleri de bulunmaktadır.

Boyu 158 cm ile 175 cm arasında olması gereken adayların maksimum 47 kg olması tercih edilmektedir.

Bu süreçte adaylar son derece sağlıksız bir diyet izlemeye teşvik edilir.

“K-pop idollerinden biri olabilirdim. Bu süreci yarıda bıraktığım için mutluyum.” diyor eski stajyer Elaine Chong.

K-pop sektörüne girmek isteyen kursiyerler uzun süreli eğitimlere maruz kalıyor. Chong’a göre, bu kursiyerlerden bazıları yorgunluktan bayılıyor bile!

“Stajyerlerin açlıktan ölmesi tamamen normaldi.”

Geriye dönüp baktığında, Chong gerçek “iğrenmesinden” bahsediyor.

K-pop sektöründe yer almak isteyen adaylar, uzun eğitimlerin ardından ay sonu genel değerlendirmelerine tabi tutuluyor.

K-pop türünde başarılı olmak için kursiyerlerin sadece grupta değil, tek başlarına söyledikleri müzikte de başarılı olmaları gerekiyor.

Kursiyer ve kursiyerler heyetler tarafından değerlendirildikten sonra acımasızca eleştirilir ve başarılı olamayanlar evlerine gönderilir.

Blackpink’ten Jennie Kim: “Her ay çok sevdiğim bir arkadaşıma veda ediyordum. Çünkü testlerden elendiler.’

“Yaptığım işte iyi olmadığım söylendi ve bunu duymak çok zordu.”

K-pop endüstrisi bu kadar acımasızsa neden bitmiyor?

K-pop endüstrisi kelimenin tam anlamıyla bu işten milyarlar kazanıyor. Bu da demek oluyor ki ne kadar vahşi bir sektör olursa olsun dikkat çekiyor.

Stajyerlere, stajyerlere ve idollere yönelik bu insanlık dışı muamele, onları televizyonda gördüğümüz ‘mükemmel’ ünlüler haline getiriyor.

Başarısızlık duygusunun getirdiği gerilim, kursiyerlerin motivasyonunu artırıyor.

K-pop kültürünün önde gelen isimlerinden biri olan Twice üyesi Momo, sektöre girerken kendisine haftada 7 kilo vermesi talimatı verildiğini açıkladı.

Momo 7/24 buz küplerinden başka bir şey yemedi, hatta buz küpünün kilo aldıracağından korktu.

Staj döneminde uykuya daldığında bir daha uyanamamaktan korkan Momo, bu gerginliğin süreç boyunca kendisine ‘yardım ettiğini’ söyledi.

Kursiyerler muazzam bir gerilim altına girdikçe, kariyerleri boyunca kaygı duyguları onları takip eder.

Şirketlerin stajyerleri ve stajyerleri şekillendirmeye çalıştıkları ‘mükemmel’ imaj nedeniyle, departmandaki her idol için farklı bir standart belirlenir.

“Sektördeki herkes mükemmeldir ve mükemmel olmayan herkes ‘değersiz’ kabul edilir.”

Şirketlerin bu katı zihniyeti, üyelerin ve idollerin mükemmel olması gerektiğini telkin ediyor ve ‘mükemmel’ olmayanları da yok etme arzularını körüklüyor.

Basitçe söylemek gerekirse, küçük çocukların ve gençlerin eğitim programları sırasında maruz kaldıkları koşullar yanlış olduğu kadar insanlık dışıdır.

Eğitimdeki çocukların söyledikleri gerçekten insanın kanını donduruyor.

“Çok sayıda antrenman ve egzersizin yanı sıra, sert eleştiriler, beklentiler ve idoller üzerindeki muazzam baskılar nedeniyle intihar bile etti.”

Sözde ‘mükemmel ve göz kamaştırıcı’ hayatın buna değmediğini söylediler.

Bu baskıların farkında olan taraftarlar, söz konusu firmaların hiçbir hizmetini satın almayacağını veya bunlardan yararlanmayacağını belirtse de yüzeysel kalıyor.

Bu protestoların en güzel örneklerinden biri, 2019 yılında BlackPink hayranlarının YG Entertainment’a bir tır göndermesiydi.

Kamyonu göndermelerinin nedeni, hayranların şirketin isteklerini öğrenmek istemesiydi. O zamanlar BlackPink en ünlü Koreli kadın grubuydu, bu yüzden sahneye çıkmamaları ve projelerde yer almamaları büyük etki yarattı.

Bu stil durumları, şirketlerin başarılı bir grup veya müzisyen yaratmak için dahil olan bireylere katı kurallar koyması gerektiğini gösteriyor.

Ne düşünüyorsun? Yorumlarda buluşalım!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu